RV Webdiensten

Al op jonge leeftijd was Roy Vathorst gedreven om een creatief bedrijf te beginnen. Dit bleek veel sneller voor hem te gaan dan gedacht. Nu, 23 jaar oud, heeft hij een goedlopend Full-Service Marketingbureau met een team van elf jonge, ambitieuze creatievelingen. In twee jaar tijd maakte RV Webdiensten een enorme groei door. Voor de boekhouding werkt Roy samen met Bloemendaal Ruigrok.

Van Social Media onderhoud en het ontwikkelen van websites, tot grafisch ontwerpen en videoproducties. Roy heeft met zijn team inmiddels ruim 250 opdrachtgevers ondersteund op het gebied van marketing. “Steeds meer bedrijven gaan een partnership met ons aan. Zij besteden hun complete marketing aan ons uit”, vertelt Roy. De jonge leeftijden in het team van RV Webdiensten blijkt een succes in de markt. “Het werkt in ons voordeel dat we een jong team hebben met energieke, ambitieuze mensen. De energie spat er elke dag weer van af. Hoewel we jong zijn, hebben we alle expertise in huis.”

Voorlichting

Ondanks zijn jonge leeftijd heeft Roy ruim tien jaar werkervaring. Als twaalfjarige bouwde hij al een netwerk op via Hyves. Hier had hij zo’n groot bereik, dat bekende merken hem benaderden om te adverteren. Toen Roy een jaar of veertien was, begon hij met het geven van voorlichting over social media. “Ik merkte dat er qua kennis over social media een grote kloof was tussen jongeren en volwassenen. Ik zag het als een uitdaging om die kloof te dichten.” Het was een schot in de roos. Naast het vwo gaf Roy per schooljaar algauw voorlichting op zo’n zeventig scholen door het hele land. Nu nog steeds kloppen er jaarlijks tientallen nieuwe scholen bij hem aan voor het geven van voorlichting. Daarnaast spreekt hij onder meer bij uiteenlopende organisaties, zoals de rechtbank in Rotterdam en de politie. “Dit zijn voor mij redenen geweest om er een totaal los concept van te maken met een team wat alleen op voorlichting gericht is. Ik kan niet wachten om dit te lanceren in het eerste kwartaal van 2020”, vertelt Roy.

Door de voorlichtingsbijeenkomsten bouwde Roy een groot zakelijk netwerk op. Hierdoor gaf hij – naast zijn studie Informatie, Multimedia en Management aan de VU – al marketing ondersteuning aan grote bedrijven in binnen- en buitenland. Na zijn afstuderen bouwde hij zijn bedrijf verder uit. In januari 2018 startte hij met het opzetten van een team om alle marketing opdrachten te kunnen uitvoeren. In één jaar tijd kreeg hij 9 collega’s erbij.

Snelle groei

“De boekhouding werd een dagtaak”, legt Roy uit. “Ik wilde het goed geregeld hebben, zodat ik me volledig kan richten op de dingen waar ik goed in ben. Omdat ik zo min mogelijk beperkingen in mijn groei wilde hebben aankomende jaren, koos ik voor een samenwerking met Bloemendaal Ruigrok. Hoe RV Webdiensten ook groeit, Bloemendaal Ruigrok kan ons altijd van A tot Z blijven ondersteunen. Het is een betrouwbare partij die alle kennis in huis heeft.” Dennis Woltman is de vaste contactpersoon voor Roy. “De afgelopen twee jaar is RV Webdiensten zo hard gegroeid dat ook de manier van werken moest worden aangepast”, zegt Dennis. “Eerst werkte Roy nog met Excel. Sinds 2019 is hij overgestapt op Exact online. Vanaf het moment dat hij een team opbouwde, adviseren wij Roy welke ondernemersconstructie voor hem fiscaal optimaal is. In het eerste kwartaal van 2020 gaat zijn bedrijf over naar een holding en bv. Wij verzorgen de complete boekhouding, inclusief de btw-aangifte. Ik werk graag met jonge ondernemers en denk met hen mee. Het gaat mij niet alleen om de cijfers, maar om het verhaal van de ondernemer. Daar krijg ik energie van.”

Ambities

Jonge honden. Zo worden Roy en zijn collega’s regelmatig genoemd. Samen met zijn team bruist hij van de ideeën. “RV Webdiensten is en blijft de stabiele basis, dat vind ik erg belangrijk. Ik kan verder nog niet alles vertellen, maar daaromheen komen verschillende concepten te hangen, zoals trouwenopbeeld.nl, een webshop en het compleet nieuwe concept voor scholen waar ik het zojuist over heb gehad. Er is een enorme vraag, ook naar voorlichting over andere thema’s, zoals alcohol, drugs, gameverslaving en jong ondernemen. Scholen in het hele land kunnen straks uit thema’s kiezen en jonge, enthousiaste sprekers boeken die echt een boodschap weten over te brengen met een voorlichting.”

De groei van RV Webdiensten is zo snel gegaan dat het zelfs voor Roy soms nauwelijks te bevatten was. “Het was zo hard werken dat ik vergat om te genieten, waardoor mijn creativiteit ook minder werd. Dit jaar ga ik voor meer balans. Omdat we al een mooie klantenkring hebben opgebouwd en ik nog vol ideeën zit, is het zeker mijn ambitie om op stabiele wijze uit te breiden. Voor de verschillende concepten die we in de markt gaan zetten, komen er kleine zelfstandig werkende teams. Op die manier kan ik de controle behouden over de groei. Omdat ons huidige pand hier niet op berekend is, verhuizen we hopelijk nog dit jaar naar een waanzinnig nieuw pand op bedrijvenpark Heron in Nootdorp.”

Toekomst

Zoals hij op zijn twaalfde al groot durfde te fantaseren, doet Roy dat nu nog. “Op mijn zolderkamer thuis was ik altijd het meest productief, daarom hecht ik er veel waarde aan om ons kantoor voor heel het team als een ’thuis’ te laten voelen. Misschien komt er ooit wel een aparte ruimte met een leuke oppas voor de kinderen van iedereen binnen mijn team, dat zou toch fantastisch zijn”, grapt hij. “De beste manier om de toekomst te voorspellen is door het zelf te creëren. Het geeft veel energie om van elkaar te leren en samen te ondernemen. Maar het allerbelangrijkste is echt: het moet leuk blijven.”