Tegemoetkoming Corona maatregelen

Voor een groot deel van alle ondernemingen waarbij sprake is van omzetverlies als gevolg van de corona maatregelen is compensatie mogelijk. Via de Tegemoetkoming Vaste Lasten is het nog altijd mogelijk om compensatie aan te vragen. Aanvragen voor deze regeling kunnen tot uiterlijk 29 januari 17.00 uur worden ingediend. Aanvragen voor het eerste kwartaal 2021 kunnen vanaf begin februari worden ingediend.

Hieronder een korte handleiding om te kijken of en in hoeverre u voor de regeling in aanmerking komt:

  1. Op deze website https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/tvl/adviestool gaat u naar de adviestool.
  2. Daar kiest u voor TVL-periode: 4e kwartaal 2020.
  3. Vul het KVK nummer van de onderneming in. Hierna blijkt of u op basis van het KVK nummer of SBI code in aanmerking komt voor de regeling.
  4. Als u in aanmerking komt, gaat u naar stap 2: Hier beantwoordt u de 4 vragen en vervolgens gaat u naar stap 3.
  5. Bij stap 3 staat de volgende vraag:
    Stond uw onderneming vóór 1 oktober 2019 ingeschreven in het Handelsregister van KVK?
    Als dit niet het geval is, dan komt u niet aanmerking voor de regeling. In andere gevallen gaat u automatisch verder.
  6. Vul de omzetgegevens in (bijvoorbeeld aan de hand van de BTW aangifte over het 4e kwartaal 2019). Als de omzet laag is kan het voorkomen dat u niet aanmerking komt. De bijbehorende vaste lasten zijn dan over het algemeen ook lager dan € 3.000.
  7. Aan de hand van de ingevulde omzet van het 4e kwartaal 2019 en de omzet over het 4e kwartaal 2020 wordt een mogelijk tegemoetkoming berekend.
  8. U kunt nu de aanvraag daadwerkelijk gaan indienen. Hiervoor is eHerkenning niveau 1 of DigiD nodig. Eventueel kunnen wij de aanvraag doen via eHerkenning ketenmachtiging.

Voor vragen omtrent deze regeling kunt u uiteraard bij ons terecht. Voor het opvragen van gegevens kunt u terecht bij uw vaste aanspreekpunt of Larissa van de Sande.