Ervaring van nieuwe werknemer (Jesper van Diest)

Mijn naam is Jesper van Diest en ik ben alweer een half jaar werkzaam bij accountants- en advieskantoor Bloemendaal Ruigrok. Mijn functie is Assistent Accountant in de samenstelpraktijk. Na een aantal jaren bij een grote accountantsorganisatie te hebben gewerkt, was ik toe aan een functie met meer klantcontact. Als medewerker binnen de accountancy wil ik graag ondernemers ondersteunen en adviseren bij verschillende vraagstukken. De werkwijze van Bloemendaal Ruigrok spreekt mij erg aan.

Een team voor elke klant

De missie luidt: ‘de cliënten zo goed mogelijk adviseren en ondersteunen’ en daar is de werkwijze ook naar ingericht. Waar bij veel kantoren alleen de relatiebeheerder contact heeft met zijn of haar klanten, beschikken alle cliënten bij Bloemendaal Ruigrok over een team, bestaande uit een relatiebeheerder en een assistent. In deze vorm heeft de cliënt twee aanspreekpunten voor zijn of haar vragen, is er vrijwel altijd één van de twee medewerkers beschikbaar om de klant direct persoonlijk te woord te staan en is de assistent gedurende het hele jaar betrokken bij de onderneming.

Deze manier van werken spreekt mij persoonlijk erg aan en tijdens mijn eerste weken bij Bloemendaal Ruigrok werd mij al snel duidelijk dat de cliënten de persoonlijke aanpak ook waarderen. Al in de eerste weken werd ik door verschillende klanten uitgenodigd om kennis te komen maken en een rondleiding binnen de bedrijven te ervaren. Ook stonden er op mijn eerste dag al meerdere vragen van cliënten in mijn mailbox nadat de relatiebeheerders mijn komst bij hen hadden aangekondigd.

Terugkijkend op de afgelopen 6 maanden ben ik zeer positief gestemd over de werkwijze van Bloemendaal Ruigrok. De afwisseling van werkzaamheden vind ik erg interessant en uitdagend. Buiten het verwerken van klantadministraties, uitvoeren van samenstelwerkzaamheden en indienen van allerlei soorten belastingaangiftes, heb ik ook veel contact met ondernemers om ze te adviseren over verschillende administratieve en financiële vraagstukken. Elke dag is anders en je weet nooit van te voren waar klanten jouw ondersteuning vandaag bij nodig hebben.

Samenwerking

De korte samenwerking met de relatiebeheerder waarmee je voor bepaalde klanten een team vormt, ervaar ik als efficiënt en prettig. Gebeurtenissen bij klanten worden met elkaar gedeeld en omdat je samen verantwoordelijk bent om het klantdossier up-to-date te houden ben je altijd op de hoogte wat er binnen deze ondernemingen speelt. De samenwerking onderling tussen assistenten is ook prettig en de sfeer is erg goed. Collega’s zijn bereid te helpen en tijd voor je vrij te maken wanneer nodig.

Buiten kantoor worden er regelmatig uitjes georganiseerd. Helaas door het COVID-19 virus heb ik deze nog niet mee kunnen maken maar de toekomstige plannen zijn veelbelovend.

Persoonlijke ontwikkeling

Ontwikkeling van de medewerkers staat bij Bloemendaal Ruigrok centraal. Dit kan in eigen tempo en op het gebied waar jouw interesses liggen. Binnen de accountancy staan de ontwikkelingen niet stil, als medewerker van Bloemendaal Ruigrok kun je aangeven waar in deze ontwikkelingen jouw interesses liggen zodat jij je hierin persoonlijk verder kunt specialiseren.

Naast mijn fulltime werkzaamheden maakt Bloemendaal Ruigrok het mij mogelijk de opleiding tot accountant te volgen. Buiten het faciliteren van de opleiding, kan ik mijn werkweek flexibel indelen, zodat ik zo efficiënt mogelijk kan studeren. Ook kan ik altijd terecht met vragen bij de collega’s die ook de opleiding volgen of deze recent hebben gevolgd.

Werken bij Bloemendaal Ruigrok ook iets voor jou?

Ben jij een collega binnen de accountancy die altijd klaar staat voor de ondernemer en graag nauw samenwerkt om de beste service te kunnen verlenen? Neem dan vooral contact met ons op.